Урок №10. Контрольна робота за темою “Складнопідрядне речення”.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Мета уроку:

освітня: систематизувати та узагальнити знання учнів із теми “Складнопідрядне речення”, сприяти умінню учнів систематизовувати опановані знання та критично їх осмислювати, виявляти недоліки з метою усунення їх;

розвивальна: розвивати навички практичної робот из джерелами інформації, тренувати память, логічне мислення;

виховна: виховувати повагу до результатів власної праці, до навчання.

 

Пояснювальна записка до уроку №10.

Урок №10 складається з тестових запитань та завдань відкритої форми для написання контрольної роботи за темою Складнопідрядне речення”. Презентація до уроку включає в себе візуальну підтримку до завдань контрольної роботи (слайди 2 – 5).

 

Рекомендації щодо опрацювання уроку №10.

1. Ознайомтеся з темою та метою уроку.

2. Виконайте завдання контрольної роботи за двома наданими варіантами.

3. Перевірте свої знання за допомогою тесту для контролю №10, який надано у двох форматах: word (наприкінці заняття) та тестів у системі он-лайн (Тесторіум).

 

 

Відомості про практичне застосування.

Наприкінці уроку учні зможуть самостійно відрізняти складнопідрядні речення з підрядними від простих та інших видів складного речення, знаходити їх у текстах, виділяти граматичну основу, знаходити головну й підрядну частину, складати власні речення за схемами, використовувати складнопідрядні речення у мовленні; навчаться застосовувати теоретичний матеріал на практиці.

 

Варіант 1

Початковий та середній рівні

1. Закінчити визначення.

Складнопідрядним  називається таке складне речення,…

    а) в якому прості речення рівноправні за змістом і пов’язані сурядними сполучниками;

    б) в якому одне речення підпорядковується другому і з’єднується з ним сполучником підрядності або сполучним словом та інтонацією;

     в) в якому прості речення об’єднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників чи сполучних слів

 

2.Укажіть СПР.

а) За татарським бродом із сивого жита народжується місяць, і коло козацької могили , як повітря , висікається сухий вітряк.

б) Не одне молоде серце вразила її врода, не один човен вечорами прибивався до татарського броду, та ні в один не поспішала сісти Орися.

в) З пшеничного поля Данило поглянув на той обшир, який густіше проростав туманом та й зникав у тумані.

 

 

3. Визначте, яким є подане речення.

Реєстрові козаки були невдоволені, що Польща вчасно не виплачувала  їм умовленої плати.

а) СПР з підрядним означальним;

б) СПР з підрядним з'ясувальним;

в) СПР з підрядним обставинним

 

4. Яким є підрядне речення у наведеному СПР?

 Молоді, чорняві скрипалі позакидали назад голови, так що на них ледве держались шапки.

а) підрядне з’ясувальне;

б) підрядне обставинне;

в) підрядне означальне.

 

5. Укажіть складнопідрядне речення, в якому підрядне речення стоїть усередині головного.

а) Коли зайшов із речами та букетом півоній в автобус і глянув у вікно, постать матері видалась віддаленою.

б) За дуже гарне цвітіння великими суцвіттями з жовтою серединою та вінком білих язичкових квіток, які в цілому схожі на уквітчані голови дівчат, рослину називають дівич ник.

в) Коли хмари застигли, їх сторожке мовчання оволоділо небом.

 

6. Укажіть СПР, в якому правильно розставлені розділові знаки.

а) До цього патефона зостались одна-дві голки, які весь час треба було заточувати, і кілька надщерблених платівок.

б) Вона знайшла в скрині те, що шукала і, поскладавши своє багатство, зачинила вікно.

в) Я дивився на цю картину, що мала заворожуючий зоровий ряд і поволі ступав схилом яру.

 

Достатній та високий рівні

 

7. Побудуйте схему речення.

Все, що здобуте кров'ю і потом, у нашій славі ожило.

 

8. Складіть речення за поданою схемою.

[        ] ,  (бо …).

 

9. Розставте розділові знаки у тексті. Запишіть його.

Іграшки – це галузь українського народного мистецтва  що об’єднує вироби з кераміки, дерева, лози, соломи, паперу тощо. Розквіт іграшкового промислу припадає на середину 19 століття  бо саме в цей період в Україні сформувались три найбільші регіони виготовлення забавок: Подніпров'я  Поділля і Прикарпаття. У селах Подніпров'я де виготовляли з дерева на продаж різноманітні побутові речі водночас створювали і їхні маленькі моделі.

 

                                                           

 

Варіант ІІ

Початковий та середній рівні

 

1. Укажіть правильне твердження.

    а) У СПР прості речення синтаксично нерівноправні й об’єднані підрядним зв’язком;

    б) У СПР між простими реченнями не ставиться кома;

     в) У СПР підрядна частина завжди знаходиться після головної.

 

2.Укажіть СПР.

а) Жваво, майже підбігцем старий чабан кинувся до ягняти, взяв його на руки, приніс, поклав до вівці, і вона одразу заспокоїлась.

б) Ліщина вітрозапильна і цвіте весною, до утворення листя, яке перешкоджало б перенесенню вітром пилку.

в)  Згори лунає розмірений стукіт, і в тому постукуванні розсудливість і селянська непоквапливість у важливому ділі.

 

3. Визначте, яким є подане речення.

Полонені  мали надію, яка допомагала їм вижити й примножувати їхні сили.

а) СПР з підрядним означальним;

б) СПР з підрядним з'ясувальним;

в) СПР з підрядним обставинним

 

4. Яким є підрядне речення у наведеному СПР?

На сході кусочок неба почервонів, немов десь далеко було розкидане вогнище.

а) підрядне з’ясувальне;

б) підрядне обставинне;

в) підрядне означальне.

 

5. Укажіть складнопідрядне речення, в якому підрядне речення стоїть усередині головного.

а) Звичайно, султан знав, що то кричав не гяур.

б) Життя нашого поета таке дивне, що, слухаючи  про нього, можна було б сказати, що це легенда.

в) Звідти, де він копає, не долетить і рів гармат.

 

6. Укажіть СПР, в якому правильно розставлені розділові знаки.

а) В таку добу над водою, біля того гаю що чорніє над водою , щось біле блукає.

б) Внутрішнє планування українського житла , традиції якого сягають глибокої давнини, характеризується типологічною єдністю.

в) Ще за тих часів, коли в Карпатах люди поклонялися язичницьким богам теплої купальської ночі молодь бавилася біля яскравої ватри.

 

Достатній та високий рівні

 

7. Побудуйте схему речення.

Рясні дощі, що тривали кілька днів, геть розмили сірі кучугури снігу.

 

8. Складіть речення за поданою схемою.

[  …   ім.   ] , ( які  …).

 

9. Розставте розділові знаки у тексті. Запишіть його.

Основним типом українського житла в Україні була хата  яка найчастіше була побілена зовні і всередині. Здавна так велося  що кожна господиня свою хату дбайливо доглядала. Вірили  що тільки розмальована хата може  бути надійним захистом від злих сил. Хатні меблі  які мали мали утилітарну та естетичну функції  оздоблювали різьбою та розписом.

 

 

 

 ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАНЬ КОНТРОЛЮ

 

Завдання 1-6 оцінюються в 1 бал.

Завдання 7-9 оцінюються у 2 бали.

Максимальна кількість балів за виконаний тест – 12 балів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Урок №7. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними. Тренувальні вправи.

Уроки №№8-9. Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в такому реченні.